20130411

英雄難過教主關

在《笑傲江湖》裏,任我行算不上是個歹角,但他武功偏邪、工於心計、心狠手辣,絕不是正派人物,然而,連令狐沖「也不禁佩服他的文武才略,尤其他肆無忌憚、獨行其是的性格」,視他為豪傑。

任我行被東方不敗奪去日月神教教主之位,並囚禁於西湖湖底的密室,不見天日,與世隔絕,達十餘年之久。這樣的一個特立獨行的人,受過如斯苦難,卻在重奪教主之位後,短時間內變得樂於接受教眾阿諛奉承、誇張吹捧、奉自己若神明。他以前當教主,「與教下部屬兄弟相稱,相見時只是抱拳拱手而已」,現在的教眾待他如待東方不敗當教主時一樣,開口閉口「文成武德,仁義英明」,他竟甘之如飴;後來教眾更變本加厲,在「教主」的稱呼前加一「聖」字,那教眾齊頌的「聖教主千秋萬載,一統江湖」,任我行「聽在耳中,著實受用」,甚至信以為真了,心想:

「這些話其實也沒錯。諸葛亮武功固然非我敵手,他六出祁山,未建尺寸之功,說到智謀,難道又及得上我了?關雲長過五關、斬六將,固是神勇,可是若和我單打獨鬥,又怎能勝得我的吸星大法?孔夫子弟子不過三千,我屬下教眾何止三萬?他率領三千人,淒淒惶惶的東奔西走,絕糧在陳,束手無策。我率數萬之眾,橫行天下,從心所欲,一無阻難。孔夫子的才智和我任我行相比,卻又差得遠了。」

任我行當年與教下部屬稱兄道弟,顯示他不過是一個黑社會頭子而已,現在有了這番想法,他就成為一個真真正正的教主了。

人人都愛聽讚美之辭,卻不是人人都有機會和條件當教主。有機會和條件當教主的,大多是能力強(至少是在有關的一面)、野心大、自視高的人,而正正是這種人最難拒抗當教主的誘惑。任我行武功絕頂(能力強),有心一統江湖(野心大),而武林中他佩服的人只有三個半(自視高),所以他一下子成為真真正正的教主,絕不出奇。

為何符合上述三條件的人最難拒抗當教主的誘惑?因為他們既有能力,教徒的膜拜便非全無根據,即使誇張一點也可接受;他們既有野心,便自然樂於有人支持他們實現野心,越多人支持越好;他們既然自視高,便有信心實現野心,教徒的讚頌令他們更相信自己的野心有機會實現。

有教主條件的人碰著尋教主的人,正是姣婆遇著脂粉客,往往一拍即合,於是世界有那麼多教主,每個教主有那麼多信徒。這是世界的不幸。

64 則留言:

  1. 你有兩個選擇:紐倫堡或地獄。

    回覆刪除
  2. 陳道長已經走火入魔,成為香港任我行兼新一代鍵盤戰士。

    回覆刪除
  3. The good professor is really too obsessed with Chin. Chin may be a bit extreme in his views, but he is not an evil person, not to mention the kind of person like fictitious Yum.

    If the prof finds Chin's political views offensive, he should refute him point by point, rather than smearing at him. This appears to have overstep a fair comment and it is certainly out of character with his other highly readable articles.

    I feel really sorry for him on this episode.

    回覆刪除
    回覆
    1. Where are you so sure the professor is talking about Wan Chin?

      刪除
    2. It's obvious. Aren't you a little bit naïve?
      BTW, didn't you read his endnote, which has since disappeared.

      刪除
    3. I deleted the footnote (on 文少's advice) precisely because I don't want people to think this piece is about Wan Chin.

      刪除
    4. 有否直接或間接抽插陳雲﹐根本不是此文重點
      講真﹐是插他﹐又如何呢﹖
      有人竟然當呢件蛋散係教主﹐即使係插佢﹐都係一種恭維啦!(爆)

      我反而覺得﹐呢篇文重點一直係講緊一個問題﹕
      面對住一群擦鞋仔﹐你會點應對呢﹖

      我個方法好簡單﹐便是你老早將自我膨脹到極限
      你串到爆﹐其他人自然沒法吹捧你
      信我﹐萬試萬靈。(爆)

      刪除
    5. 其他人無言就沒法吹脹你,
      你串到爆又如何呢!
      信我﹐即使係插你﹐都係一種恭維啦!
      這個方法好簡單,如面對住一群擦鞋仔。

      認同文章主旨就無人討論!

      刪除
    6. 上面呢位朋友﹐你有語癌呀﹖
      除最後一句外﹐我完全理解唔到你究竟講乜春(額)

      刪除
    7. 任我行呀,文少。
      文章主旨平實,但「英雄難過教主關」,英雄是誰?不是令狐沖、文人、江湖人、富豪、打工仔、政黨或銀行?

      刪除
    8. 正所謂「王候將相﹐寧有種乎」
      何需細問英雄是誰﹖

      刪除
    9. 有時細分都好,任我行這角色,是尤下而上,或找機會的主義者?

      刪除
    10. 我最有興趣的是﹐查實當初任我行是怎樣當上教主的﹖
      又﹐聽講《笑傲江湖》有影射當年的一些政治人物。

      刪除
  4. 教授可嘗不是滅絕師太,手執倚天劍(分析哲學),以剿滅魔教(本土論述)為己任?

    回覆刪除
    回覆
    1. 真係好惹笑
      自稱乜叉本土派﹐轉頭竟然係地能地拎個前宗主國設計的徽號做旗幟﹐點睇都似政治弱智人士搞聚會
      估唔到竟然有人將呢班蛋散比喻成魔教﹐證明天下傻蛋就是多。
      事實上﹐一個仲未正式經歷過解殖的前殖民地﹐竟然將一種排外情緒叫做乜春本土論述﹐你話弱智唔弱智﹖
      好似戴卓爾瓜柴﹐班傻仔竟然仲走去悼念...呢類低能行為﹐係其他外人眼裡﹐點睇只會似係一個笑話。

      刪除
    2. 身分認同係建構出黎架啦,有乜好笑,外星人睇你你都係個笑話

      刪除
    3. 又來9up

      首先﹐乜叉叫「建構」﹖
      將中文構建倒轉亂用﹐就當作個新term嚇鬼
      典型港式洋八股漏習也。

      其次﹐本土意識係靠建構出來
      代表構建過程中需要先進行解殖﹐有乜抵觸呀﹖
      唔解殖﹑美化前宗主國﹐唔醫好港人的斯德哥爾摩症候群
      講乜春建構港人本土意識呀﹖你低能ga?

      至於最後句說話最低能
      你係外星人呀﹖
      你點知外星人睇我係個笑話﹖

      刪除
    4. 「建構」和「構建」的意思有分别,係無抵觸,當然過程中需要?

      刪除
    5. //「建構」和「構建」的意思有分别//
      有何分別﹖
      我只知道「構建」是堂堂正正的中文﹐
      見《卷二百五十 列傳三十七》
      記錄吳正治事跡載﹕

      疏言:「緝逃事例,首嚴窩隱。一有容留,雖親如父子,即坐以罪,使小民父子 視若仇讎。伏讀律有親屬容隱之條,惟叛逆者不用此律。逃人乃旗下家人之事, 與叛逆輕重相懸。請自今有父子窩逃,被人舉發者,逃犯治罪,免坐窩隱。若容 留逾旬,父子首報者,逃犯依自首例減罪。則首報者多,逃人易獲。朝廷之法與 天性之恩,兩不相悖矣。」又言:「今歲雨澤愆期,方事祈禱。近因直隸多盜, 廷議於玉田、灤州、霸州、雄縣增設駐防旗兵,構建營房,勞民動眾,應暫停止。」
      http://gx.kdd.cc/B/26/

      「建構」完全是洋八股堆砌出來的怪詞﹐是爛中文﹐我當你那個建構是指Constructivism﹐也所爛到爆﹐日本譯「構成主義」都好過佢

      //係無抵觸,當然過程中需要?//

      完全不知你講乜鬼
      我同情地理解﹐你想問解殖對構建本土論述是否必要﹖
      你覺得無必要﹖又﹐點解無必要﹖

      刪除
  5. 全篇無講陳雲,竟然仍有人對號入座!

    回覆刪除
    回覆
    1. 有吧,他的註解寫明了

      刪除
    2. 我都睇到個註,不過係單打一句,所以刪左無妨,唔係全篇主旨。

      刪除
    3. 結論
      就係大家一睇到個註﹐覺得又有得傾陳雲
      個個都開心到不得了
      文章主旨就無人討論。(爆)

      刪除
  6. 主場新聞又係既
    竟然將呢篇文列入政治都有既XD
    點都好 我都學返下先
    教授 你非蠢即盲~!
    等我落井下石補一劍~!

    回覆刪除
    回覆
    1. 對,這篇不該歸入政治類。

      刪除
  7. 我覺得不如直接點評或分析陳雲的政見或論點比把陳雲「小說化」更具正面效果?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我沒有將陳雲小說化,這篇的確是論金庸小說。

      刪除
    2. //人人都愛聽讚美之辭,卻不是人人都有機會和條件當教主。有機會和條件當教主的,大多是能力強(至少是在有關的一面)、野心大、自視高的人,而正正是這種人最難拒抗當教主的誘惑。....//
      若不是隱喻陳雲的話,相信那只是「觀點與角度」的問題,未必有真理與謬誤之分。
      據說中國大陸就有如下的說法:
      殺一個人叫殺人犯;
      殺幾萬人叫將軍;
      殺幾千萬人叫領袖。

      佔一個山頭叫土匪;
      佔一片山頭叫諸侯;
      佔上萬山頭叫皇帝。

      於是「領袖」與「殺人犯」,「皇帝」與「土匪」其實也只是「觀點與角度」的問題了... :)



      刪除
    3. 神州真係廢話連篇
      講一大堆﹐用中文一句講完
      竊鉤者誅,竊國者侯

      篇文主旨係講一個能人應該警惕眾人的吹捧﹐避免自我膨脹

      刪除
    4. 文少,到底係你啲理解能力低定係你又喺度砌人生豬肉?話明係據來自大陸嘅說法gala,你都當成係我講?
      嗱,畀埋果位靚女(張相)你睇下喇:
      http://tieba.baidu.com/p/1283301088

      刪除
    5. 明明一句講完﹐你quote乜鬼所謂大陸說法﹖
      百度貼吧仲有好多廢話添﹐你quote晒落來啦﹐傻仔。

      又﹐你眼光真係有夠重口味﹐我同情你。(汗)

      刪除
    6. 文少,你講啲嘢仲廢過廢柴啦,大陸啲人唔鍾意一句講完咁又得唔得先?人家鍾意「說清楚,講明白」你吹咩?
      你好鍾意「自我膨脹」呀?你自己去脹夠佢好過俾人吹脹呀傻仔

      刪除
    7. 文少,你咪自我膨脹到以為大陸啲人好似你咁低能至得假,你以為淨係識得一句就好叻咩?
      你係林彪呀?「一句頂一萬句」呀?你OUT咗好耐喇,而家大陸啲人唔鍾意講一句,鍾意講一句句,嗱:

      帮领导做100件好事不如和领导一起做1件坏事。
      当教育和金钱挂钩时,
      老师变成了老板,
      学生变成了学徒,
      家长变成了ATM机。
      同样是出国,领导叫考察,富人叫旅游,百姓叫偷渡。
      同样是泡妞,领导叫失足,富人叫包养,百姓叫嫖娼。
      同样是说话,领导叫精神,富人叫名言,百姓叫废话。
      同样是要求,领导叫指示,富人叫吩咐,百姓叫牢骚。

      講一句句同講一句有咩唔同呀傻仔?
      人家唔好似你咁低能淨係識一句就以為好叻,你吹咩?

      刪除
    8. 神州果然好好笑﹐你上個網當自己好認識大陸﹐我由得你
      最開心係廢話連篇你當本事﹐言簡意賅你當低B
      呢種失智行為我真係幫唔到你

      刪除
    9. 文少,你言簡意賅一句頂一萬句吖嘛,點解你又要喺度不停講咁多廢話?你失咗智呀?

      刪除
    10. 對廢人自然講廢話。

      刪除
    11. 哈,你自認係講廢話就得啦...咁你就好乖乖地,唔好喺王Sir個blog度講咁多又長又臭又串嘅廢話喇

      刪除
    12. 話你弱智真無錯。
      你自認廢人﹐我自認講廢話有乜所謂﹖

      刪除
    13. 你仲喺度講廢話?
      好心你唔好弱智得咁緊啦好唔好?你邊度睇到我「自認廢人」呀?你又有幻覺呀?
      你自認講廢話就等於人家自認廢人嘅咩?你呢啲係咩邏輯呀?

      刪除
    14. 這次神州捉蟲鳥
      (1)文少對神州講廢話
      (2)文少話﹕對廢人自然講廢話
      (3)神州話﹕文少自認講廢話
      -->神州自認廢人 XD

      刪除
    15. 匿名君,

      神洲問:點解你又要喺度不停講咁多廢話?
      文少答:對廢人自然講廢話。

      文少認為神洲是廢人,所以文少不諱言他是在講廢話,
      這就好比我認為你是廢人,於是我不諱言我是在對你講廢話,
      但你是不是廢人呢?我的判斷有沒有錯呢?這顯然是不一定的,因為你不一定廢人,我的判斷也可能是錯的,
      但,有一點是肯定的:那就是我不諱言我在對你講廢話。

      明白嗎?匿名君。

      刪除
    16. 本來留個位比你走﹐但地獄無門你硬要闖進來﹐你竟然夠膽學人講邏輯
      真係低能白痴

      最初係我叫你唔好講廢話
      之後你個死傻仔就執我口水尾﹐話返我講廢話

      問題係我最初只叫你唔好講廢話﹐
      而事實上你果堆廢話﹐只係從大陸論壇搬來的垃圾
      做網絡搬運工﹐本來就係下三濫行為﹐仲要搬句廢話返來
      你當然係廢人。

      最惹笑係﹐我叫你唔好講廢話﹐你竟然將此視之為廢話
      言下之意﹐即係我叫你唔好講廢話係無用的
      原因何在﹖合理解釋得一個﹕
      你係廢人囉。

      刪除
    17. 哈哈..你已經入咗靚認咗係喺度講廢話啦..你仲死淨把口喺度講埋咁多廢話?

      刪除
    18. 文少,你睇下你自己有邊句唔係廢話嚟嘅:咩「留個位比你走..」,咩「地獄無門..」「竟然夠膽學人講邏輯..」「低能白痴」,你呢啲咁嘅街邊地踎流亡爛仔口吻,仲唔係廢話連篇係咩?
      「網絡搬運工」?你就正牌係喇,你仲要連自己到底搬咗啲乜都唔知,你結果搞到連「1個蘋果+1個蘋果」等於幾多個蘋果都唔知,咁「低能白痴」嗰個就耿係非你莫屬啦..
      「最惹笑係﹐我叫你唔好講廢話..」?你洗乜喺度賊哎捉賊呀,其實你自己本身就係賊,你哎捉賊就耿係捉你先啦..
      「你係廢人囉」?你靠講廢話就能夠證明人哋係咩人?你「自我膨脹」得太厲害喇..廢柴一look
      (文少可能鍾意用番佢啲「文少廢話」嚟同佢講嘢佢會感覺舒服啲..)

      刪除
    19. 呢次神州真係好低能。

      刪除
  8. 文教主千秋萬載,一統江湖。 ;)

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢位老友語無倫次﹐邊個係文教主﹖
      哲人王又唔姓文﹐陳雲又唔姓文﹐我都唔係姓文(汗)

      刪除
    2. 文少真係廢話連篇
      講一大堆﹐用中文一句講完
      做賊心虛

      刪除
    3. 痴線嫁=.="...
      你兩個係未有病嫁....
      由上年嘈到今年都有既....
      真係想打個賭
      睇下你地幾時嘈完.../ 皿 \~~

      刪除
    4. 佢兩個係有心病。

      刪除
    5. 小子﹕
      有無心病我唔知﹐我只係中意恥笑佢﹐因為呢條友太低能﹐又成日做回帶西
      而佢則唔忿巢﹐成日想串返我﹐無奈弱智真係無藥醫
      好似呢鑊又表現低能
      話我對號入座還好﹐竟然話我作賊心虛
      有人如果真係有人叫我教主﹐我根本唔會覺得比人串
      直頭覺得光榮到不得了添。
      好似神州呢類死廢柴﹐邊有資格做教主﹖(恥笑)

      刪除
    6. 文少已經「自我膨脹」到做咗教主喇,但就只不過係鼠目寸光嘅廢柴教主嚟啫

      刪除
    7. 得啦﹐神洲﹐你都係想拎返個尾彩咋嘛﹖
      呵返你喇
      乖啦﹐唔好再9up啦
      返正題啦。

      刪除
    8. 廢話連篇, 浪費網友時間, 唔該縮番個頭入去做叉少, 讓網友耳根清靜一點.

      刪除
    9. 又見邏輯問題
      網友的時間屬於他自己的
      如何善用時間是他個人的事
      邊個可以浪費得了﹖
      如果任何人覺得睇我留言浪費時間﹐
      沒有人逼你或任何人看我的留言。
      至於耳根清淨﹐你留少兩句低能留言﹐就真係耳根清淨啦...

      刪除
    10. 叉少又說廢話了. 即使執意一見某君名號就跳過, 亦要時間, 浪費一秒, 就損失一秒, 來, 溫故知新: 一寸光陰一寸金, 寸金難買寸光陰. 共勉之.

      刪除
    11. 哈﹐根本無人叫你睇留言﹐你唔睇留言就保證無浪費
      又﹐你覺得自己浪費左時間﹐只係你有損失﹐我又無損失﹐絕對關人個人。
      最低能係﹐你一邊講到自己時間寶貴﹐轉頭又要死過來回應我﹐真犯賤。

      刪除
    12. 除非隱居深山或孤島, 與世隔絕, 否則, 一旦上網看留言, 無可避免會浪費時間在一些不值得看的廢話上. 推己及人, 時間於我固然寶貴, 於其他網友何嘗不然? 若能成功勸戒某些經常留下廢話的人回頭是岸, 即使現在付出一些寶貴的光陰, 為網友將來省下看廢話的時間, 這個付出絕對值得, 亦是一種功德.

      刪除
    13. //又見邏輯問題....//
      污染源無責任,受污染者責任自負又是什麼邏輯?

      刪除
    14. 「呢位老友語無倫次﹐邊個係文教主﹖」
      文少的Blog叫"Jonathan的江湖“。擁有江湖的人當然是一統江湖的教主。(笑)

      有時,文少留言好睇過魚之樂。

      刪除
    15. 大多數時候,文少留言又長又臭又串。

      刪除
    16. 唉﹐來說是非者﹐便是是非人
      我一直話要討論今次主題
      你地成班低能仔就偏偏唔討論個主題
      都唔知邊個先係度講廢話﹖

      刪除
    17. 叉少討論主題時所用嘅低能廢話才是大家在這裏最有興趣討論嘅主題.

      刪除
  9. Wong,
    Another piece on 金庸小說 already! If you modify the blog entry a few days ago about some publisher asking you to write a book about 金庸小說, it can be the foreword or something. Maybe you should reconsider the deal. --zpdrmn

    回覆刪除